OmaPosti

Posti Group Oyj on Suomen valtion omistama yhtiö, joka toimittaa kirjeitä ja paketteja ympäri maata. Tämän kansallisen instituution tuotteiden ja palvelujen digitalisointi on parhaillaan hyvässä vauhdissa, ja vain uusin luku sen lähes 400-vuotisessa tarinassa.

Käytetyt teknologiat
Native iOS

OmaPosti sai alkunsa, kun Postilla ymmärrettiin asiakkaiden arvostavan tuotteiden ja palvelujen kattavaa digitalisointia. Projektin kannalta keskeistä oli työn aloittaminen mobiilipalvelut edellä. Android-sovelluksen ollessa jo beta-vaiheessa kääntyi Posti yhteistyökumppaninsa Qvikin kanssa Lucky Few’n puoleen luodakseen sille iOS-vastineen.

Postin sovellus mahdollistaa asiakkaille kaikkien suosituimpien palvelujen käytön liikkeellä ollessa. Olipa kyse paketin lähettämisestä, saapuvien ja lähtevien lähetysten seurannasta, tai sähköisten laskujen vastaanottamisesta ja maksamisesta, on OmaPosti tuonut uuden tason saavutettavuutta ja helppoutta palveluihin, joista koko maa on riippuvainen.

Vankka iOS-osaaminen yhdistettynä tiedonhaluiseen ja analyyttiseen lähestymistapaan tekivät Lucky Few’stä kumppanin, johon Posti saattoi luottaa koko projektin ajan.

Yhteydenpito Lucky Few’n kanssa oli kauttaaltaan erinomaista. He näkivät vaivaa ymmärtääkseen ja ratkaistaakseen haasteemme, ja heidän prosessiin tuoma panoksensa oli aina arvokasta.

- Sannamaria Ojanperä, Product Owner, Digital Services, Posti Group Oyj

OmaPostin iOS-applikaatio on saanut käyttäjiltään lämpimän vastaanoton. Se on tällä hetkellä Suomen App Storen viidenneksi suosituin sovellus Apuapit-kategoriassa, ja saanut 13 200 arvion perusteella yleisarvosanakseen 4,4/5. Matka on kuitenkin vasta alussa, ja OmaPosti-sovellusta tullaan lähiaikoina päivittämään täysin uusilla palveluilla ja ominaisuuksilla.