Tori Autot

Tori.fi on Suomen suosituin kauppapaikka, joka tavoittaa kuukausittain yli 3,4 miljoonaa kävijää ja jossa kauppoja tehdään lähes 20 000 kappaletta päivittäin. Vuonna 2020 päätti omistajatahona toimiva Schibsted irrottaa Torin autokauppaan keskittyvän kategorian omaksi erilliseksi Tori Autot -tuotteekseen.

Käytetyt teknologiat
React
Next.js
Node.js
TypeScript
Jest
Cypress E2E Testing
AB Testing

Uusi sivusto julkistettiin vuoden sisällä työn alkamisesta. Sen kehitys toteutettiin iteratiivisesti, ja prosessille oli ominaista nopeat julkaisusyklit. Kehityksessä käytettiin dataohjautuvaa lähestymistapaa, ja A/B-testausta hyödynnettiin laajasti.

Schibstedin tiimin vahvistukseksi palkattiin Lucky Few yhdessä Futuricen kanssa soveltamaan senioritason taitoja frontendin backend-kehityksen tehostamiseksi. Näihin lukeutuivat osaaminen next.js:ssä (full-stack frontend-kehys Reactille) sekä E2E (end-to-end) -testauksen käyttö, joka automatisoi UI-testauksen toimivassa selainympäristössä.

Saimme erinomaista apua Lucky Few’n konsulteilta koko projektin ajan. Korkea tekninen osaaminen yhdistettynä Schibstedin kanssa jaettuihin arvoihin siivittivät tulokset aivan uudelle tasolle.

- David Gill, CPO Marketplaces Finland, Schibsted

Tori Autot -tiimi valjasti käyttöönsä moderneja kehityskonsepteja ja teknologioita aina tarpeen vaatiessa. Näistä esimerkkinä on micro frontend -rakenne, joka parantaa frontend-suorituskykyä käyttämällä useita erillisiä, ominaisuuksiltaan toisistaan poikkeavia sovelluksia. Lucky Few hyödynsi myös tilaisuutta jakaa parhaita käytäntöjä, kuten monrepo-kehitysstrategian, joka mahdollistaa muiden tiimien tehokkaan työskentelyn saman tuotteen parissa.

Tori Autot on suoriutunut lanseerauksen jälkeen erittäin hyvin. Sivustolla on tällä hetkellä myytävänä yli 60 000 autoa, ja se houkuttelee kuukausittain 670 000 uniikkia kävijää.